۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۶۷۲
لاریجانی:

پاکستان پاسخگوی اقدام تروریستی اخیر باشد | آمریکا بازیچه تروریستها شده است

پاکستان پاسخگوی اقدام تروریستی اخیر باشد | آمریکا بازیچه تروریستها شده است
رییس مجلس گفت: کنفرانس ورشو با وجود سر و صدای زیادی که پیش از آغاز آن به پا کرده بود ثابت کرد که آمریکا بازیچه دست گروه‌های کوچک تروریستی شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۸ بهمن سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان و در نطق پیش از دستور خود گفت: لازم است از حضور هوشمندانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تشکر کنیم.

وی با محکوم کردن اقدام ترورستی اخیر در سیستان و بلوچستان بیان داشت: حادثه تروریستی اخیر که برادران مجاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساند را محکوم می‌کنیم. این حادثه را به مردم اصفهان تسلیت می‌گوییم و از آن‌ها برای حضور در تشییع باشکوه شهدای این حادثه تشکر می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی پاکستان به مرز‌های خود، اظهار داشت: دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدام باشد، زیرا این حادثه از سرزمین آن‌ها صورت گرفته است. در کنار این موضوع وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی نیز به سرعت این موضوع را رسیدگی جدی کنند.

وی تصریح کرد: برای دولت پاکستان احترام قائل هستیم اما، آن‌ها نمی‌توانند غیر مسؤولانه عمل کنند، معتقد هستیم اینگونه رفتار‌ها سطح همکاری بین دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند.

رییس قوه مقننه با اشاره به کنفرانس ورشو، گفت: اقدام عجولانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برگزاری کنفرانس ورشو نشانگر دست خالی آن‌ها بود. با وجود سر و صدای فراوان خروجی این کنفرانس چند سخنرانی بی محتوا و تکراری بود که نشان داد آمریکا بازیچه دست گروهک‌های تروریستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا با تخیلات در صحنه دیپلماسی حاضر می‌شود و بیش از پیش خود را در قلمرو بین المللی بی مقدار کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تشکر از پیام اخیر رهبر انقلاب به مناسبت دهه پنجم انقلاب، بیان داشت: این پیام از محتوای غنی برای آینده انقلاب برخوردار است و اجزاری منسجم آن مسیر حرکت کشور را برای حکمرانان و ملت مشخص می‌کند. لازم مرکز پژوهش‌های مجلس زمینه‌های تحقق این پیام را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار دهد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات